La FUNDACIÓ – MOMENT PRESENT.

Avui podem parlar de la Fundació Privada Col·legi Bosch gràcies al llegat que el Sr. Teodoro Bosch va deixar als nens i nenes de Begues per tal que en podessin gaudir fa més de cent anys. Aquesta institució ha patit moltes vicissituds: una guerra civil i les conseqüències de la postguerra. La supervivència d’una escola amb molt pocs mitjans però que gràcies a la perseverança de les Germanes Dominiques de l’Anunciata(des de l’any 1.928 fins el 2.001), que es dedicaven a l’ensenyament, i a l’interès del poble va poder ser una realitat.

Han passat molts anys  i moltes persones han intervingut en tot aquest procés, però és ara quan  les condicions en què es troba la Fundació i les persones que representem aquesta institució ens plantegem la necessitat d’oferir noves oportunitats sempre basades en l’objectiu fundacional i la interpretació d’allò que creiem que era la voluntat del Sr. Teodoro Bosh.

El nostre objectiu és donar a conèixer qui era aquesta persona i, a la vegada, fer entendre quin ha estat tot aquest procés que ha durat més de cent anys. Comprovareu que no ha estat fàcil i que, des d’aquí, volem donar les gràcies a moltes persones que hi han intervingut. Ara la Fundació enceta  una nova etapa amb molta il·lusió.

La Fundació, adaptant-se a les noves situacions, i sense desatendre als més petits, que actualment ja  reben una beca, es proposa ampliar el camp d’acció. Aquest curs escolar 2008/2009 s’ha fet un esforç i s’ha ampliat la cobertura de beques als alumnes dels cicles mitjà i superior d’Educació Primària. S’està treballant ja en el sentit d’establir convenis amb diferents entitats educatives per oferir un sistema de beques per a tots aquells alumnes que tinguin algun tipus de dificultat per estudiar en l’àmbit universitari o de formació professional i en d’altres estudis. La col·laboració amb entitats del poble sempre tenint en compte el vessant educatiu, així com la generació d’activitats pròpies passen a ser uns dels pilars fonamentals de la Fundació Privada Col·legi Bosch.

Fundació Privada Col·legi Bosch · Camí Ral, 13 · 08859 Begues (El Baix Llobregat) · Avís Legal · Crèdits Política Web